Biyolojik Kontrol Nedir?

Bilim Biyolojik Kontrol Nedir?

.td_uid_5_5d72e756a0b14_rand.td-a-rec-img
.td_uid_5_5d72e756a0b14_rand.td-a-rec-img img

İstenmeyen yada zararı dokunan türlerin naturel nebat örtüsü ve fauna üstünde büyük tesiri olabilir. Pestisitler yada zehirler benzer biçimde kimyasallar bu türlerden kurtulmak için kullanılabilir sadece çoğu zaman çevre için zararlıdır yada öteki türleri etkisinde bırakır. Soruşturma, temizleme yada yok etme benzer biçimde alternatifler süre alıcı ve zararı dokunan haşereler üstünde bir tek minik bir etkiye haiz olabilir. Biyolojik denetim yada biyolojik savaşım zararı dokunan ya da istenmeyen bir organizmanın öteki bir organizma ya da naturel düşman kullanılarak sayılarının denetim edilmesidir. Zararı olan organizmaların yanı sıra yararlı böcekleri öldüren geniş spektrumlu pestisitleri kullanmanın bir alternatifidir. Başarı göstermiş bir biyolojik denetim programı öteki kontrollere olan ihtiyacı azaltır yada ortadan kaldırır. Başarı göstermiş bir biyolojik denetim programı seçmek için, haşere popülasyon seviyeleri ve salgın koşulları ile beraber tanımlanmalıdır. Bir çevreye yeni bir organizmanın tanıtılması, çevreye yada öteki türlere yönelik risklerin asgari düzeyde olmasını sağlamak için dikkatli bir halde değerlendirildikten sonrasında yapılmalıdır.

Biyolojik Mücadelede Kullanılan Organizmalar
Biyolojik denetim, zararı dokunan haşere popülasyonlarının ekonomik ve çevresel uygulamalar üstündeki etkilerini en aza indirmek için denetim edilmelerinde naturel avcıların kullanılmasıdır. Bahçe bitkilerine zarar veren haşereleri denetlemek için naturel avcı hayvanlar, parazitler ve patojenler benzer biçimde canlı organizmaları kullanılır. Bunlar içinde zararı dokunan böcekleri avlayan fakat bitkilere zarar vermeyen hanım böcekleri ve yaban arıları benzer biçimde organizmalar bulunur.
Opossumların ya da keseli sıçanların çevre üstünde ormanları tüketmek, hastalık yaymak ve bazı kuşları avlamak benzer biçimde zararı dokunan tesirleri vardır. Bu sıçanların sayıları zehirli ilaçlar ve soruşturma kombinasyonu ile denetim edilmektedir. Bilim adamları şu anda keseli fare sayılarını denetlemek için etkili ve insancıl alternatifleri araştırmaktadır. Araştırılan bir biyokontrol stratejisi, yemler, bakteriler, virüsler yada parazitik solucanlar kullanan immünokontraseptiflerin geliştirilmesidir. Bu immünokontraseptifler opossumları kısırlaştırarak yavru üretmelerini önler.

Biyolojik Kontrolün Avantajları