Bakteriler Hakkında Bilinmeyen İlginç Gerçekler » Bilgiustam

Bilim Bakteriler Hakkında Bilinmeyen İlginç Gerçekler » Bilgiustam

Bakteriler, gezegendeki sayısı en oldukça olan hayat formudur. Oldukça muhtelif biçim ve boyutlarda bulunmakta ve en sıkıntılı ortamlarda bile yaşayabilmektedirler. Vücutta, ciltte ve her gün kullanılan nesnelerde bulunabilen bakteriler çeşitlerine bakılırsa faydalıları ve zararlıları olarak ikiye ayrılmaktadırlar. Bu yazıda bakteriler ile alakalı tespit edilmiş ama bir çok birey tarafınca meçhul entresan bilgiler bulunmaktadır.
İnsan Kanında Yaşayan Bakteriler: Staph Bakterisi
Staphylococcus aureus bakterisi, bütün insanların ortalama yüzde 30’unu enfekte eden yaygın bir bakteri türüdür. Birtakım kişilerde vücutta yaşayan düzgüsel bakteri grubunun bir parçasıdır ve cilt ve burun boşlukları şeklinde bölgelerde buluna bilmektedir. Birtakım türler zararsız olsa da, MRSA şeklinde ötekiler cilt enfeksiyonları, kalp hastalığı, menenjit ve besin kaynaklı hastalıklar şeklinde ciddi sağlık sorunları oluşmasına niçin olmaktadır.
Vanderbilt Üniversitesi araştırmacıları, staph bakterilerinin hayvan kanına bakılırsa insan kanını tercih ettiğini keşfetmişlerdir. Bu bakteriler, kırmızı kan hücrelerinde bulunan oksijen taşıyan protein hemoglobinin içerisinde bulunan demiri desteklemektedirler. Staphylococcus aureus bakterileri, hücrelerdeki demiri elde etmek için aleni kan hücrelerini parçalar. Hemoglobindeki genetik varyasyonların, birtakım insan hemoglobinlerinin, staph bakterileri için ötekilerden daha cazip hale getirebileceğine inanılmaktadır.Yağmur Meydana getiren Bakteriler: Pseudomonas Bakterileri
Araştırmacılar, atmosferdeki bakterilerin yağmur ve öteki yağış türlerinin üretiminde rol oynayabileceğini keşfetmişlerdir. Bu süreç, bitkilerdeki bakterilerin rüzgarla atmosfere karışmasıyla başlamaktadır. Yükseldikçe etraflarında buz kaynaklanır ve büyümeye başlarlar. Donmuş bakteri muayyen bir eşiğe geldiğinde, buz erimeye adım atar ve yağmur olarak yere dönerler. Psuedomonas syringae türünün bakterileri, büyük dolu taşlarının ortasında bile bulunmuştur. Bu bakteriler, hücre zarlarında, buz kristali oluşumunu teşvik etmeye destek olan benzersiz bir halde suyu bağlamalarına müsaade eden hususi bir protein üretir.
Akne ile Savaşım Eden Bakteriler: Propionibacterium Acnes
Propionibacterium acnes bakterileri, çoğu zaman hiç bir soruna niçin olmadıkları saç köklerinde ve derinin gözeneklerinde bulunur. Aynı zamanda, aşırı yağ üretimi var ise, bunlar büyür ve cilde zarar veren ve sivilceye yol açan enzimler üretir. Araştırmacılar, birtakım akne bakteri türlerinin aslına bakarsak sivilceyi önlemeye destek olabileceğini keşfetmişlerdir. Bu bakteriler bir bağışıklık tepkisi uyandırdığında, alan şişer ve sivilceler üretir. Aynı zamanda, akne bakterisinin birtakım türlerinin sivilceye niçin olma olasılığının daha düşük olduğu bulunmuştur. Bu suşlar, sıhhatli cilde haiz kişilerin nadiren sivilceye yakalanmasının sebebi olabilir. İncelenmesi esnasında genleri içinde P.acnes’e sıhhatli bir cilt ile akne olan kişilerin ve insanlardan toplanan suşları, araştırmacılar akne varlığında net deri ve ender olanlarda ortak bir zorlanma tespit edilmiştir. Gelecekteki emek harcamalar, yalnızca akne üreten P. acnes suşlarını öldüren bir deva geliştirme girişimini içerecektir .
Kalp Hastalığına Bağlı Bakteriler: Sakız Bakterileri